Moderní technologie ve službách dobré věci

Dárcovský portál Darujme.cz není jen místem, které spojuje svět neziskový se ziskovým, soukromý s veřejným a český s mezinárodním. Je to i místo, kde moderní technologie umí dobré věci a díky němuž dárcovství v Česku rok od roku roste. Je to snadné, pohodlné, stačí pár kliknutí a dar míří, kam má. Částka zasílaná pomocí tohoto portálu na dobročinnost přímo rekordně roste a o tom informujeme moc rádi.

Myšlenka online dárcovského portálu už pár let ležela v šuplíku Nadace Via, i když účel byl jasný. Jednoduchý a rychlý způsob darovaní, kde neziskové organizace znají své dárce a můžou je tak informovat, jak dary použily. Jenže před více než 15 lety jsme na to nebyli až tak připraveni.

I když to dnes zní až neuvěřitelně, online platby kartou nebyly vůbec běžné. Až v roce 2010 Nadace Via ve spolupráci se Sdružením Via a s pomocí podpory od Nadace Vodafone mohla spustit jednoduchý a rychlý nástroj k darování. O rok později podává pomocnou ruku i Česká spořitelna a stává se důležitou součástí rozvoje dárcovského portálu. “S Nadací VIA spolupracujeme na různých projektech řadu let. Velmi nás těšilo tehdy i teď, že jsme se mohli podílet na dárcovské platformě Darujme.cz. Od počátku jsme jí věřili a baví nás sledovat její úspěchy, těšíme se z dalších a dalších inovací, a hlavně z počtu projektů a dárců. Filantropickému nástroji, který v českých podmínkách nemá obdoby, s radostí poskytujeme platební bránu i výhodnější podmínky jejího užívání.” dodává Markéta Duchková, manažerka CSR České spořitelny.

A čím byl loňský rok výjimečný? Darujme.cz vstoupilo do nového roku s novými funkcemi, vzdělávalo, informovalo a výsledky se dostavily. Celková hodnota darů, které v roce 2017 prošly přes Darujme.cz, je 51 896 475 Kč. Slovy padesát jedna milionů! Tato krásná částka představuje 84% nárůst oproti minulému roku a je důkazem, že štědrost je cool. A radost, že to s dárcovstvím v ČR není až tak špatné, máme nejen my, ale nepochybně i 370 podpořených organizací.

Oněm organizacím se navíc dá od loňského roku pomoci nejen online darem. V rámci dárcovské výzvy, či také peer to peer fundraisingu, můžete neziskovým organizacím pomoci získat dary určené na vybraný podporovaný projekt. Stálicemi dárcovských výzev jsou maratonský běh, náročný výšlap či závod na kole. Co se četnosti týče, šlapou jim na paty výzvy vyhlašované při životních událostech jako narozeniny, narození dítěte, výročí, svatba či jiná oslava. Objevují se nicméně i rozličné osobní sázky jako oholení hlavy, skok padákem či konec kouření. Loni si výzvu založilo 225 lidí a společně na nejrůznější projekty vybrali přes 3 miliony korun. Výzvy nejsou určeny jen pro jednotlivce, ale taky pro firmy. Možnosti uspořádat firemní výzvu využily od podzimního spuštění modulu 3 firmy. Částka, která se jejich pomocí vybrala, se vyšplhala na 937 tisíc Kč.

A ještě jedno číslo na závěr. To nejdůležitější. Strůjci všech těchto číselných úspěchů jsou dárci. Filantropové, kteří neváhají a jednorázově, pravidelně, malými či většími částkami podporují neziskové organizace v ČR, a přispívají tak k rozvoji individuálního dárcovství. Takových se v roce 2017 našlo přes 42 tisíc. Všem jim náleží poděkování!

Kam dál: přečtěte si o tom, jak fungují dárcovské výzvy:

Jógové pozdravy slunce přispěly na rozvoj komunitního života