Darování na jedno kliknutí. Čím méně úkonů, tím větší šance, že lidé darují

Stejně jako mají dopad na zbytek světa, i dobročinnost ovlivňují technologie. Jak průběžně popisujeme v našem časopise, řada charitativních organizací zjišťuje, že bez efektivních digitálních nástrojů a komunikace to kupředu půjde jen ztěžka. A výzkumy to potvrzují.

Charitativní mobilní aplikace

Podle zprávy „2017 Global Trends in Giving Report“, která každoročně zkoumá chování donorů po celém světě, se více než 94 procent z nich vyslovilo pro nutnost investovat finanční i lidské zdroje do vývoje charitativních mobilních aplikací. Jasně, nejjednodušší je vhodit hotovost do nastražené kasičky. Ale jsme v 21. století a mluvíme o technologiích. S aplikací si vyberete, kam přesně peníze věnujete, kolik, můžete sledovat, co se s penězi stalo, i jaká je vaše historie dobročinnosti, a nepotřebujete hotovost.

V žádném případě nejde o novinku, aplikací existuje už pěkná řádka. Mezi těmi nejúspěšnějšími se pravidelně objevuje šest následujících, přičemž ta poslední a nejslavnější, byla na počátku jen webovou stránkou. Rovnou si je na svém mobilu i vyhledávejte.

Cradle

Touhle aplikací je možná dobré začít. Je ideální pro ty, kteří chtějí přispívat na dobročinné účely, ale nejsou si úplně jisti, jak se to dělá. Cradle umožní lidem identifikovat, do kterého sektoru by rádi své prostředky věnovali, nabídne seznam relevantních organizací, pomůže určit, kolik dávat, a na závěr i nastaví platby. Logická námitka zní, že aplikace je jen tak dobrá jako seznam organizací, který nabízí, a ten bude proto postupem času růst. I díky návrhům uživatelů. Momentálně existuje něco přes rok. Nehledejte za tím žádnou inovativní službu, podobné přehledy charitativních organizací lze na internetu najít, jde ale o to, že aplikace celý proces maximálně zjednoduší a zrychlí. Tím pádem i zvýší šanci, že někdo s filantropií začne.

www.crunchbase.com/ organization/cradle-2

 

Charity Miles

Aplikace, která funguje na platformách iOS i Android, umožňuje uživatelům vybírat peníze na charitu tím, že každý den chodí, běhají nebo jezdí na kole. Uživatelé si mohou vybrat z řady různých dobročinných organizací, kterým peníze za jejich sportovní nasazení poputují. Aplikace zaznamenává vzdálenost, kterou překonají, a za předpokladu, že uživatelé vše zveřejní na Facebooku nebo na Twitteru, vybrané organizaci poputují peníze od korporátních sponzorů. Mimochodem, jestli si myslíte, že jako cyklisté jste štědřejší, tak se mýlíte. Za uběhnutou míli je cena vyšší než za tu ujetou. K vyrovnání skóre je třeba ujet 2,5 × tolik.

https://charitymiles.org  

Share The Meal

Tuto aplikaci uvedl na svět World Food Program OSN a skrze ni bojuje proti globálnímu hladomoru. Na aplikaci stačí kliknout a věnujete 50 centů na to, aby bylo jeden den nakrmeno jedno podvyživené dítě. Větší jednorázové sumy pak logicky nakrmí větší počet lidí. Aplikace byla spuštěna na podzim v roce 2015 a do dnešního dne bylo díky ní vydáno téměř 24 milionů jídel. Zároveň získala řadu ocenění za design a inovativnost. Google ji v roce spuštění jmenoval jednou z nejlepších aplikací vůbec.

https://sharethemeal.org 

One Today

Aplikace vytvořená Googlem apeluje na uživatele, aby každý den přispívali drobnou sumou na vybranou charitu. Funguje pod heslem „Dej trochu, změň mnoho“ a umožňuje přímo zjistit, co se za mé peníze změní. Například za čtyři dolary můžete podle aplikace zaplatit dítěti se zápalem plic léčbu antibiotiky, za jeden dolar nakrmit čtyři děti v Sýrii. Uživatelé mohou jednoduše procházet seznamem podobných nabídek s odpovídající cenou a vybrat si, co chtějí dnes změnit.

https://onetoday.google.com   

Coin Up a Movements

Tyto dvě aplikace jsou založeny na úplně stejném principu, umožní vám věnovat peníze z každého nákupu tím, že jeho cenu prostě zaokrouhlí nahoru. Samozřejmě ale jen v případě, že platíte kartou, která je k aplikaci přihlášena. Peníze se střádají ve virtuální pokladničce nebo mohou jít rovnou na účet vybrané charity. Uživatel si nastavuje maximální výši měsíčního příspěvku. Aplikace vás pak skrze fotky, videa a články informují o vývoji aktivity, na kterou jste přispěli.

www.coinupapp.com

www.movementsapp.com 

 

Just Giving

Jedna z nejstarších online platforem pro dobročinné účely vznikla ve Velké Británii už v roce 2001. Do té doby bylo skrze ni vybráno 4.5 miliardy dolarů a financovány projekty ve 164 zemích světa. Platforma momentálně sdružuje téměř 26 tisíc charitativních organizací, škol a soukromých projektů a prostředky na ně věnovalo více než 22 milionů lidí. To vše je dostupné dnes samozřejmě i skrze mobilní aplikaci, která například posílá upozornění, když někdo přispěje na váš projekt.

www.justgiving.com

text : Hana de Goeij

Článek vyšel v letním čísle časopisu Umění darovat, 2018.

RUBRIKY: