The Chronicle of Philanthropy

Populární časopis a filantropie? Pro zájemce i profesionály z dobročinného světa vychází už od roku 1988 časopis, který na poli informací o světové filantropii drží první místo a dnes je stejně vyhledávaná i jeho elektronická verze philanthropy.com.

Pohybujete se mezi mecenáši? Hledáte žebříček těch nejvelkorysejších dárců světa? Dříve či později skončíte na webu philanthropy.com, onlinové podobě legendárního časopisu The Chronicle of Philanthropy. The Chronicle of Philanthropy je špičková zpravodajská organizace, která vznikla v roce 1988, a jejím cílem je poskytovat aktuální a komplexní informace všem, kteří jsou nějakým způsobem zapojeni do filantropie. Obracejí se k ní leadeři dobročinných organizací i privátní bankéři. Její součástí je robustní poradenská sekce pro pracovníky z neziskového sektoru a nejobsáhlejší přehled kariérních příležitostí. The Chronicle provozuje webové stránky, na které každý den umísťuje nové články a zároveň vychází každý měsíc jako tištěný časopis. Pravidelně jej čtou desítky tisíc lidí z neziskového sektoru a často je citován v jiných médiích jako jeden z nejdůvěryhodnějších zdrojů dat a informací o charitě. Díky své popularitě si web The Chronicle of Philanthropy philanthropy.com může dovolit být uzamčen, přičemž předplatné na rok činí 84 dolarů, a na dva roky 146 dolarů.

Jak si stojí Amerika
Padesát největších dárců ve Spojených státech amerických věnovalo v roce 2016 na dobročinné účely 5,6 miliardy dolarů, seznamu poprvé vévodí Phil Knight, spoluzakladatel sportovní značky Nike, který spolu s manželkou věnoval 900 milionů dolarů. To zjistila každoroční zpráva The Philanthropy 50, kterou časopis The Chronicle of Philanthropy vydává. Periodikum mimo to každý rok publikuje přehled čtyř set největších amerických dobročinných organizací a mapu How America Gives, která ukazuje, kde ve Spojených státech lidé dávají na charitu prostředků nejvíce. Tím vším nejen zásadně dokumentuje dění v oblasti filantropie, ale doslova dokáže lidem i sáhnout do kapsy.

How America Gives je krásný příklad toho, jak naše práce ovlivňuje množství prostředků, které Američané na charitu dávají,“ říká Ginnie Titterton, PR manažerka časopisu. „Lokální komunity, nedávno například Loudon County kousek od Washingtonu D.C., často používají naše data k tomu, aby inspirovaly své obyvatele k věnování vyšších částek. Zásadní pro náš růst v průběhu téměř třiceti let byl rozvoj nejrůznějších specializovaných zpráv, přehledů a seznamů o charitě a darování. Jako právě třeba Philanthropy 400, čtyři sta největších amerických dobročinných organizací, nebo Philanthropy 50, který představuje padesát nejštědřejších dárců,“ vysvětluje Ginnie. Jednou za pár let pak The Chronicle vydá na základě daňových přiznání i populární How America Gives. Podle posledního z roku 2014 dávají bohatí Američané poměrně ke svým příjmům na charitu méně než střední vrstva a chudé obyvatelstvo. Průměrně to byla tři procenta z příjmu, číslo, které po desetiletí zůstává konstantní. Mimochodem, nejštědřejší jsou obyvatelé Utahu a nejméně naopak dávají v New Hempshire.

Philanthropy.com stojí za ozkoušení. Kromě článků jsou tu blogy, podcasty, videa, výpovědi profesionálů z řad nezisku, obrovský archiv a nakonec i síť webinářů, kde se lze učit o fundraisingu, technologiích ve službách dobročinnosti i jak si úspěšně požádat o grant.

THE CHRONICLE OF PHILANTHROPY je nejdůležitějším a nejvlivnějším médiem, které se zabývá filantropií. Vychází od roku 1988 v USA jako tištěný měsíčník. Kromě něj vydavatelství provozuje webové stránky philanthropy.com, které předplatitelům poskytují archiv informací, rozhovorů, analýz a výzkumů. K The Chronicle of Philanthropy se obracejí zakladatelé a ředitelé neziskových organizací, bankéři, investoři i firmy. Jsou tu také k dispozici placené webináře o fundraisingu, sociálních sítích a technologiích.

Článek vyšel v časopise Umění darovat / jaro 2017.

RUBRIKY: ,