Podnikáme, abychom mohli rozdávat

Na přední straně jedné z dobročinných brožur, které tu leží na stole, je napsáno: „Už jste někdy potkali štědrého člověka, který by byl nešťastný?“ Na první pohled se zdá, že Adam Walach své oblíbené motto naplňuje. Přestože mu bude padesát tři let, nadšeným výrazem ve tváři a bystrým pohledem zvídavých očí připomíná spíš čerstvého absolventa vysoké školy. Možná by bývalý spolumajitel úspěšné společnosti Walmark dokázal být šťastný i bez milionů, kterými může pomáhat.

walachJisté ale je, že ze tří bratrů, kteří firmu v roce 1990 založili a vloni prodali, se filantropii právě on věnuje nejvíce. Sám říká, že dokonce 70 procent pracovní doby.

Walachovi jsou i proto v Česku jedni z mála, kteří se snaží dát dobročinnosti jasný systém. „Intenzivně se zabývám takzvanou strategickou filantropií. Snažíme se většinu darů zaměřit na oblasti, ve kterých věříme, že je možné dosáhnout velkého efektu pro společnost,“ vypráví se zápalem.

Stejně důležité však je, že všichni tři zakladatelé Walmarku, který se stal v oblasti potravinových doplňků největším podnikem ve střední a východní Evropě a dnes ho stoprocentně vlastní nadnárodní společnost Mid Europa Partners, jsou věřící lidé, evangelíci. Víra jejich postoje a životy významně ovlivňuje. Je logické, že i v dárcovství jdou zejména tímto směrem. Podporují například křesťanskou akademii mladých, která pořádá třeba anglické a další vzdělávací kurzy i sportovní akce. „Investice do mladých lidí a jejich vzdělávání považujeme za ty nejefektivnější,“ říká Walach.

Celý text si můžete přečíst na webu HN.

RUBRIKY: